GDPR klantenbeheer en direct marketing - wijzigingen en best practices

Op maandag 11 maart, 2019 van 12u tot 14u
Eline DECLERCK, contrast law
,
,
Zet in uw agenda 11 maart, 2019 12:00 11 maart, 2019 14:00 GDPR klantenbeheer en direct marketing - wijzigingen en best practices Online Lexalert seminar "GDPR klantenbeheer en direct marketing - wijzigingen en best practices" Lexalert MM/DD/YYYY

Op 25 mei 2019 zal de Algemene Verordening Gegevensbescherming (in het Engels afgekort: “GDPR”) één jaar in werking zijn. Bij de invoering van de GDPR was het soms koffiedik kijken op welke manier best aan de wettelijke bepalingen tegemoet te komen. Intussen is er meer duidelijkheid hoe ondernemingen klantenbeheer en direct marketing in overstemming met de GDPR kunnen voeren. 

In aanloop naar deze eerste verjaardag gaat mr. Eline Declerck na welke verduidelijkingen en wijzigingen aangebracht werden die van belang zijn voor klantenbeheer en direct marketing. Eline begeleidt op dagelijkse basis tal van ondernemingen op het vlak van GDPR. Die ervaring, gecombineerd met richtlijnen van en contacten met de Gegevensbeschermingsautoriteit, resulteert in een aantal “best practices”. 

Tijdens deze sessie komen zowel de inhoudelijke als praktische aspecten aan bod die verband houden met het bewaren en gebruiken van gegevens van (eind)klanten, bijv. voor direct marketing. De volgende vragen worden daarbij o.m. beantwoord:

  • hoe kies je de meeste gepaste rechtsgrond? Wanneer is toestemming “geldig”?
  • welke informatie geef je mee aan klanten?
  • welke manieren zijn er om die informatie te communiceren?
  • moet je een DPO aanstellen/impact assessment doen in geval van direct marketing?
  • wat met het marketing bureau dat wordt ingeschakeld?
  • hoe ziet het verwerkingsregister eruit?
  • ….

Mr. Eline Declerck is associate bij contrast lawZe voert audits uit bij Belgische en internationale ondernemingen omtrent de naleving van de privacywetgeving. Ze heeft verder een ruime ervaring in de redactie van privacyverklaringen en verwerkersovereenkomsten en ze adviseert over thema’s zoals loyalty campagnes en direct marketing, cameratoezicht, monitoring van internet en e-mailgebruik op de werkvloer, e-privacy en het gebruik van cookies. Ze is binnen haar expertisedomein een veelgevraagd spreker en auteur.