Samenwerken met Lexalert - Amplify your content

Onze job? Content marketing.

Juridische dienstverleners (advocaten, cijferberoepers, notarissen, vastgoedmakelaars,…) zetten via Lexalert hun expertise en dienstverlening in de verf. Dit gebeurt via content marketing, het maken en verspreiden van relevante content met de bedoeling klanten aan te trekken.

Welke marketingtools?

Lexalert biedt hiervoor volgende marketingtools aan:

De juridische nieuwslijn

Lexalert publiceert uw artikels op onze website, delen deze op de sociale media en verzenden ze via onze database. Er bestaan verschillende samenwerkingsformules (gratis en betalend).

Online seminaries

Lexalert organiseert een online seminarie over een actueel onderwerp dat u verzorgt als spreker. We besteden maximale aandacht aan uw visibiliteit en marketing via uw LinkedIn-profiel, delen van uw presentatie op SlideShare, verzending van YouTube-fragment,… en zorgen voor maximale deelnemersfeedback via een deelnemersrapport.

Het hart van Lexalert

Lexalert informeert een breed publiek met interesse in de juridische actualiteit, zoals bedrijfsleiders, ondernemers, CFO’s, HR-managers, cijferberoepers,… De database is het hart van Lexalert. Maandelijks schrijven zo’n 150 personen zich in met de vraag hen te informeren over de juridische actualiteit. Elk profiel is zorgvuldig opgebouwd en bevat de relevante rechtstakken, functie, aantal werknemers binnen de onderneming, sector,… Dit laat ons toe correct en op maat te informeren.

Wie zit er in de database van Lexalert?

Lexalert heeft ook een levendig discussieplatform op LinkedIn en we informeren in realtime via onze Twitteraccount @Lxalert.

Uw marketing manager

De dienstverlening van Lexalert komt bij uitstek van pas voor kleine en middelgrote kantoren die geen eigen marketing manager in dienst hebben. Lexalert is uw marketing manager.

Een paar praktische voorbeelden van content marketing:

  • Een fiscalist verstuurt een artikel via Lexalert aan CFO’s, bedrijfsjuristen, HR-managers, boekhouders, fiscalisten, bedrijfsrevisoren,… waarin hij 5 concrete tips geeft om hun bedrijfswagenpark fiscaal te optimaliseren. Wie op zijn LinkedIn-profiel connecteert krijgt nog 3 extra tips;
  • Een notaris organiseert met Lexalert een online seminarie voor CFO’s, bedrijfsjuristen, boekhouders, fiscalisten, bedrijfsrevisoren,… waarin hij uitlegt wat de praktische gevolgen voor hen zijn van de nieuwe wetgeving rond fusie en splitsing;
  • Een syndicus verstuurt een white paper over de nieuwe wetgeving mede-eigendom via Lexalert. Het kan gratis gedownload worden op voorwaarde dat men zijn e-mailadres achterlaat.
  • Een sociaal secretariaat ontwikkelt samen met Lexalert een tool om de opzeggingstermijn te berekenen onder de verschillende ontslagregimes. Bij de berekening wordt meteen een ontwerp van opzegschrijven afgeleverd.